آیا سیم کارت هک میشود؟
نوشته شده توسط : rondbaz

بسیاری از افراد هستند که به مرورگر ها با سوال آیا سیم کارت هک میشود ؟ اما جواب قانع کننده ای را دریافت نمیکنند . در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله سیم کارت ها هک میشوند . حال با مطالعه این مطلب دو سوال دیگر ممکن است برای افراد پیش بیاید که با هک شدن سیم کارت ما هکر ها چه چیزی بدست می آورند و دومین سوال این است که چگونه از هک شدن سیم کارت مان جلوگیری کنیم ؟ زمانی که هکر ها سیم کارت شما را هک میکنند میتوانند به اکانت های شخصی شما دسترسی پیدا کنند و شما را تحت تهدیدات پخش اطلاعات شخص کنند . همچنین هکر ها میتوانند با هک کردن سیم کارت شما به حساب های بانکی شما دسترسی پیدا کرده و کارت های بانکی شما را خالی کنند . حال اگر این اتفاق برای شما هم افتاد می توانید از طریق مشاهده بسته های اینترنتی و اعتبار شارژ همراه خود متوجه هک شدن سیم کارتتان شوید. در ادامه این مطلب ما توضیحاتی راجع به نحوه جلوگیری از هک شدن سیم کارت خواهیم داد . لازم به ذکر است که هک سیم کارت کار بسیار دشواری است و هرکسی نمیتواند سیم کارت را هک کند ولی اگر شماهم یکی از طعمه های هکر سیم کارت باشید  با مشکلات گوناگونی مواجه میشوید.البته جای نگرانی نیست چون ما در این مطلب نحوه جلوگیری از هک شدن سیم کارت را به شما دوستان توضیح خواهیم داد.

ناگفته نماند زمانی که سیم کارت کاربران ، هک میشود مهاجم میتواند از قابلیت تایید دو مرحله ای استفاده کرده و به اکانت های شما دسترسی پیدا کند. این اکانت ها میتواند شامل ایمیل پیج اینستا گرام ، واتساپ ، تلگرام و... باشد.

 

چگونه متوجه هک شدن سیم کارت شویم ؟

روش های بسیاری راجع به اطلاع از هک شدن سیم کارت وجود دارد که اصلی ترین آنها مصرف شارژ و اینترنت است.

اگر سیم کارت هک شود مصرف اینترنت ، شارژ و قبض های خطوط دائمی بدون اینکه از اعتبار سیم کارت استفاده ای کنید بالا میرود . پس اگر این اتفاق برای شما افتاد سریعا برای رفع هک سیم کارت اقدام کنید.

 

نحوه جلوگیری از هک شدن سیم کارت

قبل از اینکه سیم کارت شما هک شود باید برای جلوگیری از آن اقدام کنید .

برای جلوگیری از هک شدن سیم کارت تنها روشی که وجود دارد ، ایجاد قفل برای سیم کارت است ، با ایجاد کد پین سیم کارت اگر خطوط شما طعمه مهاجم قرار گرفته باشد هکر نیاز به بازگشایی قفل سیم کارت دارد و قطع به یقیین باز کردن قفل سیم کارت کار آسانی نیست در این حالت ممکن است مهاجم از هک شدن سیم کارت منصرف شود.

ایجاد قفل در گوشی اندروید : وارد تنظیمات گوشی شوید . سپس از منوی  Lock Screen and Security، گزینه Other Security Settings را انتخاب کنید وارد گزینه Setup SIM Card Lock شوید.و در ادامه برای سیم کارت خود قفل با اعداد مورد نظر خود را ایجاد کنید.

ایجاد قفل در آیفن : تنظیمات گوشی را باز کنید سپس از منوی Cellular، گزینه SIM PIN را انتخاب کنید.

ایجاد قفل در آیپد : برای آیپد باید وارد قسمت setting شوید و سپس از منوی Mobile Data، گزینه SIM PIN را انتخاب کنید.

در ادامه کد مربوطه را وارد کنید تا قفل سیم کارت فعال شود

نکته : توجه داشته باشید بعد از ایجاد قفل سیم کارت پینی که انتخاب کردید را یادداشت کنید زیرا اگر گوشی شما خاموش شود بعد از روشن کردن ، پین قفل را باید وارد کنید و اگر فراموش کرده باشید باید به نمایندگی اپراتور مربوطه (همراه اول ، ایرانسل ، رایتل) مراجعه کرده و سیم کارت را تعویض کنید.

 

چرا سیم کارت را هک میکنند؟

همانطور که توضیح دادیم زمانی که سیم کارت هک میشود مهاجم میتواند به بسیاری از اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند و همین موضوع میتواند باعث برداشت از حساب بانکی شما و اخاذی از شما با تهدیدات افشاگری شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: